خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/28 - 11:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
خضریان نوشت:

«چشمه نور» راهی میانبر برای ‎جهش علمی و فناوری کشور در دنیا

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس به نظارت میدانی اعضای کمیسیون متبوعش از ‎ابرپروژه چشمه نور ایران در پارک علم و فناوری قزوین،اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،علی خضریان  نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:



 ‏به همراه همکارانم در‎ کمیسیون اصل نود مجلس طی نظارت میدانی از ‎چشمه نور ایران در پارک علم و فناوری قزوین، ضمن تصمیم‌گیری جهت کمک به اجرای این ابرپروژه علمی و فن‌آوری، مقرر شد با دعوت از دستگاه‌های اجرایی و علمی نسبت به رفع ترک‌فعل‌های ۱۰ سال گذشته تصمیم‌گیری شود.



‏چشمه نور راهی میانبر برای ‎جهش علمی و فناوری کشور در منطقه و دنیا به شمار می‌رود و آثار توسعه‌ای قابل توجهی در علوم پزشکی، نانو، فیزیک، الکترونیک، مهندسی مواد، صنایع غذایی، کشاورزی و فناوری هسته‌ای برای میهن عزیزمان به ارمغان می‌آورد و در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد.



‏چشمه نور یا شتابگر سنکروترون یک زیرساخت کلان حوزه فناوری محسوب می‌شود که یک مکان مانند استادیوم‌های فوتبال می‌باشد که دورتادور آن آزمایشگاه‌های مختلف تعبیه شده و دور آنها الکترون شتاب داده می‌شود و برای کارهای علمی و تحقیقاتی و شناسایی اجسام و جانداران مورد استفاده قرار می گیرد./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 368387
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار